08 Feb 2016

10 “superaugļi”, ko likt galdā ziemas mēnešos

Nav komentāru

Par superproduktiem pēdējos gados mēdz dēvēt augļus un dārzeņus, kuri līdztekus lieliskām garšas īpašībām pozitīvi iedarbojas uz mūsu organisma veselību un mūsu labsajūtu. Kaut gan līdz pašmāju ogu un augļu jaunās sezonas sākumam vēl nedaudz jāpaciešas, ieskatīsimies, ko gardu, sulīgu un uzturvielu ziņā vērtīgu varam likt savā augļu traukā jau šobrīd.

Greipfrūti

Līdztekus izslavētājām greipfrūtu diētiskajām īpašībām, šo augļu sastāvā (īpaši sarkano) ir daudz antioksidantu. Viens greipfrūts dienā var aizkavēt sirds slimību rašanos, pateicoties tā spējai samazināt holesterīna līmeni asinīs.

foni_040413-3

Āboli

Pārsteigums! Izrādās mūsu iecienītie āboli, ir īsts superprodukts, pateicoties to zaļajai vai sarkanajai krāsai. Āboli ir lielisks šķiedrvielu avots, bet to sastāvā esošajam antioksidantam – kvercetīnam – piemīt pretalerģiska un pretiekaisuma iedarbība. Regulāra ābolu ēšana uzlabo sirds veselību un plaušu darbību.

Banāni

Ja pazīstat to sajūtu, ka vien 20 minūtes pēc kāda kāruma apēšanas atkal jūtaties izsalcis, nākamreiz našķa vietā izvēlieties banānu. Šis superauglis ir bagātīgs kālija avots, kam piemīt asinsspiedienu pazeminoša iedarbība. Turklāt banānos esoši saliktie ogļhidrāti tiek pārstrādāti lēnāk nekā, piemēram, balto miltu cepumi, tādēļ sniedz ilgstošāku sāta sajūtu.

augli rigas centraltirgus (8)

Citrusaugļi

Visi citrusaugļi, ieskaitot laimus un citronus satur daudz C vitamīna un šķiedrvielu. Tieši C vitamīns šos augļus padara par superproduktu, jo tas pasargā pret saules nelabvēlīgo ietekmi, regulē tauku dziedzera darbību un var novērst pigmentācijas laukumu veidošanos uz ādas.

Centraltirgus_9

Dzērvenes

Šīs mazās ogas ir īsts superprodukts. Tās ne tikai spēj novērst urīnceļu iekaisumus, un stiprināt imunitāti, bet arī palīdz cīņā ar paaugstinātu holesterīna līmeni.

Kivi

Kivi ir īsts superprodukts cilvēkiem, kas saskārušies ar zarnu trakta darbības problēmām. Mediķi pētījuma ietvaros konstatējuši, ka, apēdot divus kivi dienā, pēc pusotra mēneša cilvēki ar kairinātu zarnu sindromu jutuši simptomu mazināšanos.

Apelsīni

Pietiek ar vienu apelsīnu dienā, lai uzņemtu ieteicamo C vitamīna diennakts devu, kas uztur spēcīgu imūnsistēmu. Turklāt šis gardais auglis ir labs šķiedrvielu, kalcija, kālija, folāta un citu B vitamīnu avots.

veselai adai (3)

Granātāboli

Granātābolu sula atzīta par vienu no bagātīgākajiem antioksidantu avotiem. Turklāt šis auglis ir arī izcils dzelzs avots. Ja sulas vietā labprātāk izvēlaties svaigus granātābolus, tad labākā sezona šo augļu baudīšanai ir no septembra līdz februārim.

Ķirbji un to sēklas

Jā, ķirbis patiesībā nav vis dārzenis, kā varētu šķist, bet gan auglis. Ķirbji ir piesātināti ar betakarotīnu, kas savienojumā ar kāliju var novērst asinsspiediena paaugstināšanos. Ja neplānojat gatavot ķirbju biezzupu vai kūku, vienkārši pievienojiet ķirbju sēkliņas salātiem!

Ananāsi

Šis auglis ne vien saldinās jūsu maltīti, bet tā sastāvā esošie gremošanas fermenti, palīdzēs pilnvērtīgai gremošanai un novērsīs vēdera uzpūšanos.

 

[augšup]

Komentēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Sīkdatņu iestatījumi
Lietojot šo mājas lapu vai noklikšķinot uz "Pieņemt sīkdatnes", jūs piekrītat šī resursa un trešo pušu sīkdatņu glabāšanai jūsu ierīcē. Jums ir iespēja atteikties no sīkdatņu izveidošanas jūsu ierīcē - izmantojot "Sīkdatņu iestatījumos" pogu "Atteikties no sīkdatnēm".
Sīkdatņu politika
Sīkdatņu iestatījumi
Pieņemt sīkdatnes
Lietojot šo mājas lapu vai noklikšķinot uz "Pieņemt sīkdatnes", jūs piekrītat šī resursa un trešo pušu sīkdatņu glabāšanai jūsu ierīcē. Jums ir iespēja atteikties no sīkdatņu izveidošanas jūsu ierīcē - izmantojot "Sīkdatņu iestatījumos" pogu "Atteikties no sīkdatnēm".
Sīkdatņu politika
Sīkdatņu iestatījumi
Apstiprināt sīkdatnes